o asociație obștească

în viața unui ronin ( nu vă mai explic ce înseamnă termenul ăsta pentru că sper să am treabă cu oameni care, cel puțin, îl pot întreba pe taica google care-i treaba, tot ce pot spune e că n-are o iotă cu filmele alea americane pe care le-ați văzut) vine un moment când i se propune să adere la un clan.

greșeala tinereții este că ni se pare că suntem buricul pământului și că revoluțiile încep de la noi, că vom putea singuri schimba sistemul și că numele nostru va străluci pe tabla de onoare fără ajutorul nimănui și asta-i partea funny a tinereții. tânărul crede, în rebeliunea lui inutilă și falsa idee de libertate, că poate rupe lumea ca pe un păpușoi, dar adevărul e un pic altul. în tinerețe eram și eu așa, dar mi-a trecut verva aia și moftul fiului risipitor care speră să-și croiască un loc fără ajutorul tatălui, sau taților. tot ce pot spune acum e că singuri nu veți face nimic și cât mai repede veți înțelege asta cu atât mai ușor vă va fi să vă găsiți echipa, clanul, clubul, secta, partidul, gruparea, etc. și să vă faceți loc în lumea asta plină de maneliști mercantili și genii rătăciți.

mi s-a propus anul ăsta să fac parte, într-un fel simplu, din Asociația Obștească *Ștefan cel Mare și Sfânt* și eu am zis: dă să-ncercăm! am zis că mi-ar plăcea să mă ocup de tot ce ține de artă, cultură, comunicare și să n-am treabă cu politicul. de multe ori eram foarte aproape de a fi implicat în bazaconii politice, dar fiind genul de bărbați în capul cărora nu poți implanta idei străine, au renunțat. bine, mai fac parte, într-un fel, din alte câteva echipe ca *răp răppănos*, *Labba Trissta* și *#horrorsquad*, dar asta-i așa, ca o petrecere utilă a timpului. (apropo n-am cedat gândului de a face să răsune numele țării prin muzica pe care o practic și despre care se va mai vorbi)  asociația asta cu ștefan e un pic altceva și are și alte priorități și valori, poate chiar pe alocuri diferite de celelalte momente în care sunt văzut. fiind o persoană diversă și multilaterală nu văd o problemă în asta. apropo fără verticalitate ești sortit să mergi ghebos.

ce înseamnă totuși această Asociația Obștească *Ștefan cel Mare și Sfânt*? e un grup de oameni din diverse sfere, cercuri, de diverse vârste și sexe care au câteva idei comune și unele valori în care se regăsesc. iarăși comune. poate sunt unele momente în care nu-s chiar suta procente pe felie, dar în mare mi se par ok ideile și aspirațiile acestor oameni și de aia m-am gândit, după o vreme, să ader, cel puțin de probă, la această asociație obștească. e fără fanatism și poziții radicale, fără argou unionist și pancarte inutile, fără mofturi de pletoși deghizați și mârlăneală ipocrită.  nu vă spun numele celor care fac parte că nu-i asta cel mai important. îi puteți găsi pe pagina de facebook, dacă vă interesează prea mult.  adică Ştefan cel Mare şi Sfânt – Asociație Obşteascã.

am zis să merg și să văd cu ce se ocupă și pentru început am nimerit într-un proiect pe care-l fac deja de ceva vreme cei de la asociație și anume duc tablouri stilizate cu Ștefan la tot felul de oameni din diverse domenii, fie vorba de teatru, film, politică, diplomație, șefi de uzine, polițiști, vameși, oameni de cultură, popi, deputați, sportivi de performanță, veterani, etc. oricine împarte aceleași gânduri, indiferent de mâncarea pe care o place și culoarea hainelor pe care le poartă. am fost și eu la directorul teatrului Licurici și la veteranii de pe Nistru (dealtfel tare de treabă bărbați acești veterani). ideea e că dacă tot trebuie să atârni un portret pe perete, de ce să nu fie Ștefan? care ne reprezintă mai mult decît fețele tuturor președinților pe care i-am avut. plus ăsta ultimul care nu-i prea fotogenic.

apropo, până una alta vreau să vă spun că pe 4 aprilie se face un eveniment marca asociația obștească asta cu genericul *100 întrebări despre Ștefan cel Mare*. aici e evenimentul (dacă am dat copy-paste corect: https://www.facebook.com/events/1234924736626517/ .

totuși de ce un om ca mine, care vorbește atâta despre libertate și care a părăsit un loc de muncă cu un potențial atât de mare, vine acum cu o postare pe blog care aduce a publicitate, vă întrebați unii din voi, oare s-a vândut și ăsta? nu prea pot spune că m-am vândut pentru că nu-mi plătesc nimic. dar nici voluntariat nu fac. atunci cum, se vor întreba unii și eu vin să vă pun punctele pe I, căci am fost, și-mi place să cred că rămân, un om sincer.

deci m-am gândit să intru în acest club (dacă-i pot spune așa) dintr-un motiv foarte simplu și anume Viitorul. viitorul nu doar al meu, dar și al acestei țări. nu ezit să spun că mai sper într-o posibilă reînviere a acestui stat, fie peste 10, fie peste 100 ani. îmi doresc mai repede, dar … . pentru a fi auzit trebuie și pentru a transmite ceea ce chiar mă deranjează și știu că o pot spune am nevoie de ajutorul altor oameni. nu mai am nici aspirațiile și nici ideile tânărului care poate să se mulțumească cu 500 vizualizări pe pagina de youtube, când toate prostiile devin virale și lumea într-o nebunie le înghite. având alături omeni pereți e mai ușor să ataci prostia. ori necunoașterea e buba acestei națiuni. chiar și despre Ștefan, dacă e să fim serioși, nu se prea știe mare treabă, decât că la monumentul lui ne vedem la prima întâlnire. și asta, prieteni, e prea puțin.

apar ca ciupercile tot tipul de ONG-uri finanțate de ruși, români, americani, europeni și prima întrebare a fost cine dă banii, m-am calmat să știu că banii sunt tot din moldova. asta-i bine, înseamnă că nu trebuie să fac meandrele cuiva care vine cu interesele lui aici. că e penal să credeți că nu sunt și niște cheltuieli. sunt câțiva afaceriști care cred și ei în ceea ce, într-un fel, cred și eu, doar că ei au un pic mai mult succes în ceea ce fac.  atâta tot.

îmi place să comunic și să cunosc oameni culți și interesanți. oameni de succes și oameni de încredere. apropo nu știu dacă v-a spus cineva, dar moldova are o mare problemă tocmai la acest capitol, adică oameni de încredere. oameni pe umărul cărora poți să te sprijini. oameni cu care poți face afaceri fără să te temi că până spre dimineață va schimba regulele jocului. văzând metoda de selecție a persoanelor care intră în apropierea asociației tind să cred, sper mai bine zis, că vor fi evitate categoric chipurile care nu cresc încrederea și oamenii care caută să profite de pe urma acestui, deocamdată, mic grup de cetățeni care-și doresc binele țării cetățenii cărora sunt. încă un lucru ok e că nu se ține cont de limba vorbită, fără restricții și fanatism. respectăm și vorbim româna, dar asta nu înseamnă că dăm cu piciorul în celelalte minorități. și asta mie mi se pare sănătos și ok. mai ales că am văzut moldoveni mai ruși decât rușii moldoveni. mă refer aici la viziuni.

am ajuns să cunosc oameni pe care-i vedeam doar la televizor și arareori pe la petreci vip și trebuie să recunosc că uni chiar m-au surprins plăcut, fiind chiar niște neni de treabă și dând dovadă de curaj și cinste în niște momente în care, eu chiar pândeam și așteptam s-o dea în gard. dar nu.

un bărbat trebuie să poată alege până va fi și el ales. femeile aleg bărbații, restul alegerilor le fac ei. în general viața constă din alegeri, unele greșite, altele nu. alegerile pe care le faci te duc, sau nu te duc, unde-ți dorești. un bărbat trebuie să aibă un țel bine definit și să-și urmeze calea spre acel țel ținând cont de alegerile pe care le face. am ajuns la vârsta la care trebuie să aleg: merg singur și sper să am noroc, sau mă aliniez unor inși care merg în aceeași direcție. eu sper că am făcut alegera corectă. dacă voi simți ceva putred în toate astea nu voi ezita să vă anunț, fiți pe pace. apropo de pace …

pace.

Standard

Lasă un răspuns

