vin mai aproape

Bună cititorule. (asta am furat-o)

Sunt nevoit să te bucur cu un nou articol(și iarăși despre vin, că nouă ele ne plac). Tovarășii din #horrorsquad m-au delegat la o nouă adunare marca #winefriendly (e prima la căutare).

Dacă căutați pe google de pe ustensila din care-mi citiți textul *Wine of Moldova* cu siguranță vă dă un răspuns. IT-știi s-au ocupat de asta. Apropo, data trecută am fost la Nobil, acum am fost la Pegas. Restaurante peste restaurante despre care n-am știut o iotă.

V-aș spune că n-arată rău deloc restaurantul și chiar mi-a plăcut wc-ul și terasa. Și au mai multe săli decât îmi imaginam, apropo. Dar Pegas-ul îl va călări altcineva, eu revin la foile noastre.

La început erau 12 locuri. Doamne, așa o cifră. Adică erau 12 invitați, apoi am devenit 15. La început părea biblică otmasfera, ca la cina cea de taină, chiar mă apucasem să citesc din niponul cu care mă delectez la moment, în *raz,dva,tri,tțtț*-ul sonetistului și rânjetul motoarelor care-și fugăreau pegașii după copacii din grădină și blocurile din spatele copacilor.

Pe la vro 7pm cu codiță am început. Snejana Zacepa, gravidă și frumoasă, cu vocea de un calm budist a dat start evenimentului. Snejana e somelier.

Anticipez un pic și vă anunț că vinul dezleagă toate limbile. Un exemplu bun sunt degustările, ele încep cu somelier-ul, care vă povestește cum s-ar bea corect vinul, ca mai apoi, după câteva pahare, să nu mai fie nevoie de somelier, când se dezleagă limbile contează doar compania, restul se rezolvă. Compania a fost bună.

Am băut 2 albe, 2 rose și un spumant.

  1. Un pinot grigio de la Purcari.
  2. Un chardonay Timbrus (pe care-l numeam Timberus) tot din zona Ștefan Vodă și tot de prin vecinătatea Purcarilor.
  3. Un cabernet souvinion de la Mezzalimpe.
  4. Un rose de la Castel Mimi.
  5. Spumantul de pe Podium Cimișlii – Vero di moscato.

1 și 4 erau invitate să-mi viziteze paharul mai des decât celelalte.

Invitațiile de genul ăsta sunt micile bucurii pe care le are un blogger, fără să simtă că e obligat de împrejurări. Dacă e să mă întrebați sincer vă răspund, tot sincer, că evenimentele organizate de Wine of Moldova nu m-au dezamăgit încă niciodată. Poate pentru că n-ai cum să greșești cu vinul basarabean, iar dacă greșești se rezolvă cu o altă sticlă, de la alt producător. Alegerea e mai mult decât suficientă. Mai ales că dispare unul și altul îi ia locul instantaneu.

Nu pot să nu vă rog să rămâneți prietenoși cu vinul doar cât vă permite obrazul, nu-i prea intrați în suflet. Vinul vrea și el un pic de spațiu. O zonă de confort. Și dacă îl asigurați cu această zonă de confort atunci vă va bucura și el cu voie bună și glume spuse la locul lor.

Rămân aici și să aștept acolo. Pace.

Standard

Lasă un răspuns

