Lovituri de Stat Acasă

cunosc eu niște moldoveni care se jăluie că mor de fiecare dată când îi văd și nu mai mor niciodată. alde *of ce mă doare* e plină țara. nu fac nimic decât să moară zilnic. m-am plictisit îngrozitor de revoluții și reforme de formă, de copii care sună că, cică, pun bombe prin școli, sau bulangii care șantajează alți bulangii cu bombe inexistente. moldoveanul n-are coaie de terorist, el plânge dacă-i fuți una în bot cu bocancul și-ți vinde toate rudele la pachet dacă-i dai 500$. căcaturi cu *rușii pregătesc lovitură de stat* o aud de prin 93 și tot nu lovesc statul, numai freacă bila. m-am plictisit de vârcolaci leneși care-și plămădesc părerile de analiști beliți pe la posturile conduse de monștrii politici. moldoveanul este un balabol, vorba moldoveanului nu face o ceapă degerată și să nu-i credeți pe cuvânt, vă zic eu, care-s moldovean în măduva oaselor și mă roade asta ca un cancer. mi-i scârbă și de mine deja. nimeni nu face nimic, toți  numai vorbesc despre parcursuri și lovituri de stat.

mă uit la proteste și văd că polițiști sunt cam de două ori mai mulți decât protestatari, țara asta e numai miliție, fufe botoase, ruși obraznici, moldoveni care cred că în europa te fut în cur dacă te apleci, copii care nu știu ce-i aia un rock veritabil, narcomani care plătesc sub labă să iasă din căcat, fetițe de bani gata care-și promovează talentele pe muligambia, videobloggeri supersmartphone, boșorogi politicieni bășinoși și libidinoși, snobi școliți peste hotare, alcoolici care-și vând gospodăria lângă gară, angajații statului care nu ezită să-și mai bată femeile în timpul liber, șobolani birocratici care visează să-ți înjure mama din ghișeul în care-și ține țigările și șoferi care rezolvă orice la telefon în timp ce tu stai cu frica-n sân în spatele lui. în așa condiții cine o să mulgă turma asta n-are importanță, important e că o vor mulge. că asta merită.

mie îmi place acțiunea, nu neg. dar mai mult îmi plac oamenii care nu fut capul aiurea. de aia tot mai rar văd bărbați în moldova, aproape nu-i mai văd. am fugit de lumea teatrală din acest motiv și mă gândesc de la o vreme să fug și din țară, nu că e mai bine altundeva, dar poate găsesc măcar câțiva care nu grăiesc aiurea, dar fac dacă zic. fug de ăia cu care mă ciocneam la colțul blocului și lătrau că-mi dau una-n cap și tot nu-mi făceau nimic decât să mă insulte de la distanță, ca și cățelușii care latră după poartă, așa suntem noi, capitaliști în vise și comuniști în gândire.

tot lovesc statul și nu-l mai lovește nimeni. nu îndemn la violențe, dar măcar nu bolmojiți atâta fleacul ăsta. a făcut bâsârâbeanul lovitură în 09 și s-au scăpat țăranii la scândurile din parlament. cărau calculatoare și scaune, asta a fost lovitura noastră de stat. apoi au venit corupții oligarhi care au înlocuit cioara vopsită. mare câștig de cauză. căcat cu bumbi.

încetați să vorbiți fleacuri dragii mei. fiecare dintre voi, noi. încetați să vorbiți aiurea, dacă nu puteți face ceva păi nu vorbiți despre asta, spune atâta cât poți și du atâta cât te ține. nu cere cer și sta în subsol. n-am să încetez să vă îndemn și rog să faceți asta. am grăit și eu fleacuri, știu cum e, dar nu vom ieși din criză dacă n-o rezolvăm în noi. dacă nu încetăm să promitem și să credem în promisiuni false. asta am înțeles eu.

asta vă rog să înțelegeți. omul trebuie să se învețe să-și asume anumite vorbe, anumite fapte, anumite momente. drama moldoveanului e că el crede orice și nu-și asumă nimic. așa nu merge treaba, așa nu se termină crizele, așa nu creștem țara. în lume e război și asta-i face pe oameni răi, știu asta. îmi dau seama că sperăm la o viață mai bună, dar degeaba speri la o viață mai bună amăgindu-ți vecinul cu 50 bani la kg. înțelegi tu oare unde bat eu șaua? dacă nu atunci măcar nu-mi bârfi platforma asta. gândește. te rog doar atât. gândește-te înainte să zici și dacă zici păi treci și la treabă. doar atât. și pace.

 

 

 

 

Standard

Lasă un răspuns

