10 puncte de ce nu ies în PMAN

În astea câteva zile am fost întrebat de câteva ori ce părere am despre protestele DA și de ce nu scriu despre ele, deși pe facebook am băgat păreri, dar dacă tot veni vorba am să vă zic de ce nu susțin și nu ies la protestele din PMAN. De fapt nu prea ies la proteste deloc. Am fost pe 7 în trecere, dar nu-mi prea plac oamenii, mai ales când sunt prea mulți la un loc. Acum văd o adevărată bătălie chiar și între bloggeri, toți se acuză reciproc că-s vânduți politicienilor, bănuiesc că așa și este, n-am certitudinea, pe mine nu m-au cumpărat, eu scriu din capul meu și ce-mi trece mie, atâta cât încă-i libertate de exprimare. Odată mi-a reproșat unul la o beție că mă țin tare înfumurat pentru că cineva mă protejează, dacă este să am un înger păzitor atunci îi mulțumesc din suflet, dar cu siguranță nu sunt unul dintre potlogarii care scriu la comandă.

Nu mă luați cu căcaturi că-s indiferent și-mi las țara de izbeliște și că nu mă interesează, mă doare mai mult decât vă puteți voi imagina și vreau o schimbare în țara asta din tot sufletul și cu toată suflarea, dacă aș ști că se cere moartea mea pentru binele țării aș muri martir fără muci, așa că nu mă luați cu fleacuri de adolescent rebel care poartă Che Guevara și doarme-n cort. Am mâncat căcatul ăsta și știm ce gust are.

Nu vreau s-o fac pe șmecherul, știu că sunt oameni care au ieșit acolo pentru că-s sătui să stea pe brânci, le apreciez intenția și le respect poziția. O bună parte din cei care au ieșit atunci în aprilie și ies și acum chiar cred și vor un viitor mai bun, dar îmi pare rău să vă dezamăgesc spunându-vă că încă nu-i timpul, omul care să aducă schimbarea încă n-a urcat pe scenă. Martirul care va aduce libertatea e încă în beci.

Bun, hai să trec repede în registru 10 puncte de ce nu ies la protestul acesta  DA și după asta să mă scuipe copii dacă vor pe la colțuri, că tot copii am fost și noi și-i scuipam pe alții.

  1. N-am cea mai vagă idee cine-i acest Nastase. Văd numai cum niște boșorogi milițieni la pensie se sufocă la microfon, cum ăștia de la JTV o fac pe *reprezint intelectualitatea* și niște moși care cântă aiurea la chitară. Să mă iertați, dar nu cred într-o reformă adusă de niște moșnegi care ar înlocui alți moșnegi. N-am auzit UNIRE, n-am văzut civilizația Maia Sandu, n-am prea văzut oameni opiniile cărora le respect să urce curul pe scena aia improvizată.  Numai Cătălin și Cristi care s-au promovat un pic cu niște muzicuțe la chitară.
  2. NIMENI NICIODATĂ NU PREDĂ PUTEREA DE BUNĂVOIE. Puterea se ia cu forța printr-un puci, se cumpără cu bani străini sau se transmite din clan în clan. Protestele pașnice sunt pentru hippie.
  3. Se muncește pe principul *da nii și-ni dai?*. Toți ăștia care se rup în parlament sunt cei care și-au ratat afaceri din pricina lui Vlad și vor să se răzbune, au investit mult în jocul ăsta și acum trâmbiță din răsputeri, dacă cineva crede că poporul contează în urzeala asta vă spun că numai pe post de carne de tun, în rest niciodată nu s-a ținut cont de popor în așa momente. Poporul important să nu moară de foame, în rest mai dă-l în pulă de popor la câte milioane s-au investit deja.
  4. Nu mai sunt puștanul rebel să mă simt erou pe baricade. Nici bătrânul de la țară care nu-și poate semna o cerere și-i crede pe toți mormolocii care-i pun broșuri în căsuța poștală. Nu sunt nici concetățeanul care așteaptă favoruri și medalii. Sunt un om care-și vrea țara înapoi, care chiar e gata să sângereze pentru asta, dar vreau să văd tineri înainte, vreau să văd că vom înlocui guvernarea asta cu tineri tehnocrați, cu oameni noi, vreau sânge nou, n-am de gând să-mi răcesc testiculele pentru niște bunei care vor să-și recapete birourile de altădată, să moară și ei la cald.
  5. Nu vreau să-mi mușc coatele după asta pentru că țara a intrat în anticipate și bădăranii debili îi votează tot pe ăștia de azi, căci moldovenii de rând sunt foarte proști și mi-i până-n pulă dacă mă credeți snob când zic asta, dar sunt sigur că cei care au ieșit vor vota tot pentru Vlad la următoarele. Mi-i scârbă și silă să mă zbat pentru niște alcoolici și mârlani care cred că în Europa te fut în cur dacă mergi pe drum, sau că în Rusia Putin mănâncă oameni. Moldovenii știu atâta cât văd la TV.
  6. N-am văzut nici o listă de oameni și nici o propunere concretă de la ăștia din DA. Am văzut numai că cer demisia tuturor, dar mai departe? Bulangiu acesta de Ghimpu tot zbiera ca vita că vrea nu știu ce acolo și ce face azi? PeLește cu Dorin, care-i un măgar arogant de când a mai luat un mandat.
  7. Țin la sănătatea mea. Nu vreau să fac pneumonie dormind în corturi și stând afară pe timpul acesta. Sănătatea mea e mai importantă la ora actuală. O să vreau să fac copii sănătoși, care vor aduce schimbarea. Într-un final moartea-i culcă pe toți la fel.
  8. Suntem în prag de război mondial și problemele noastre vor fi păr la pulă în doi ani. Și dacă tot veni vorba păi să știi că numai moartea va scoate din schemă căpușele de la guvernare.
  9. Nu cred că suntem gata pentru o revoluție totală. N-avem nici suflet, nici minte pentru asta. Tot ce facem acum e să-i trezim zâmbete domnului de la Kremlin.
  10. Buneii și părinții noștri sunt cei care ies la număr în piață, ei sunt cei care, cică, aduc schimbarea. Mie nu mi-au plăcut schimbările pe care le-au adus ăștia din 90, i-a corupt puterea pe toți, inelul e mai puternic decât Frodo.

P.S: revoluțiile se fac cu oameni culți și proaspeți, cu lideri diplomați și militari antrenați. nu-mi imaginez o revoluție cu combatanți pescari și foști pușcăriași, cu minori care fug de la lecții și veterani care-și căsăpesc soțiile în timpul liber.

P.P.S: țin să menționez că nu vă manipulez și nu vreau să-mi urmați exemplul. mă simt obligat să-mi expun părerea fiind cetățeanul unei țări în care ceva se petrece și deținând un blog. dacă vă par arogant sau vi se pare că laud și susțin pe cineva în defavoarea altcuiva e ceva ce ține de impresiile voastre și cu asta n-am ce face, omul are dreptul să-și expună gândul, asta dacă gândește. sper să vină schimbarea cât mai repede. dacă va fi să n-am dreptate îmi voi cere scuze public și mă voi închina în fața voastră a tuturor.

Pace vouă și aveți grijă de voi.

Standard

29 de gânduri despre „10 puncte de ce nu ies în PMAN

  1. Andrei Paunescu zice:

    De aia ai sa vinzi suc stors la eventuri, si ai sa porti haine roase cum o faci acum, ai o logica de om sarac, care te va tine sarac pin la moarte. Toata viata ta o vei duce de azi pe miine si vei astepta sa-ti arunce plahish o sotka de lei cum probabil ti-a facut pu acest articol.

  2. ololo zice:

    ___””moldovenii de rând sunt foarte proști și mi-i până-n pulă dacă mă credeți snob când zic asta, dar sunt sigur că cei care au ieșit vor vota tot pentru Vlad la următoarele. „””___MA UNGUREANU, DAR CINE TE CREZI TU DE FACI UN POPOR INTREG „PROST:” OARE TU NU ESTI TOT MOLDOVEAU DE RIND, ORI POATE TE-AI RIDICAT MAI SUS SI NE VEZI PE TOTI DIN PUNCT DE VEDERE DUMNEZEESC????????? RUSINE.

  3. văd aici numai critici de moldovean tipic , se plînge că totul e rău dar nu face nimic pentru asta , dacă tot eşti deştept şi te dai cu părerea atunci dă-ţi cu părerea şi despre soluţii , că de plîns poate şi un copil de la grădiniţă că totul e rău , că nimic nu-i place …

    • soluția este să avem oamenii noștri în procuratură, judecătorie, miliție și armată, fără ele, fără aceste structuri totu-i o glumă ușoară. legea și capacitatea de a interveni direct în subiect, dar și mintea, asta sunt armele cu acre vom reuși. sper să iei aceste soluții. noroc.

  4. IM zice:

    Eu credeam ca-s singur cu asa gandire. Esti tare! Bravo! Din comentarii pot spune ca ai tins tinta. Vorba ceea:”is prost si eu dar cand vad mai prosti ca mine ma bucur”. Cei ce se infoaie in pene cand li se spune ca suntem o tara de prosti va rog sa va domoliti. Uitativa in jur ca suntem cei mai saraci. Daca credeti ca sa fii sarac asta inseamna ca esti destept, atunci aveti si raspunsul la intrebarea – sunteti unul din multimea de prosti. Is prea multi prosti in tara asta, mai multi decat credea A. Lapusneanu. Ei si aleg cine sa conduca tara si cine sa dreaga busuiocul, iar cei destepti sunt nevoiti sa se supuna alegerii majoritatii, asta e democratie si e unul din cele mai slabe puncte ale democratiei. Mult noroc la aberat „analistilor” =))

    • Petru zice:

      Nu sunteti doar voi, eu cam tot asa gandesc, doar ca poate nuantele is altele. Prosti is multi in toate tarile, poate ca la noi procentul e mai mare, dar asta nu din cauza ca asa ne-am nascut ci asa am devenit si conducerea contribuie cel mai mult la acest lucru, pentru ca un om sarac in minte e mult mai usor sa-l manipulezi.

      Si inca un lucru, nu e cazul doar sa ne jeluim pe viata, noi cei care ne consideram putin mai desghetati putem intoarce soarta tarii, acest lucru e posibil si destul de simplu.

      Mi-a placut zicala lui Vitalie Ciugureanu:
      „Prosti sunt in toate tarile dar nu in toate tarile prostii sunt lasati sa conduca”.

  5. Sylvy m zice:

    Sint de acord cu multe din cele scrise de Dvs. Imi doresc si eu f.mult sa fie o schimbare in mica noastra tarisoara. Am si eu dubii ca acest protest n’are sorti de izbinda. Totusi, faceti impresia ca apartineti „intiligentimii mal-educate”.

  6. Daniel zice:

    Solutio, daca trebuie sa avem oamenii pai ce nu sunt inca ce ai facut pina acuma ca sa fie oamenii in procuratura. Cind aud critici aberande la adresa Platformei ma infoaie risul sau gasit acuma eroi nostri dormeau pina acuma, eu pur si simplu le spun dati-mi va rog un raspuns cine a mai putut aduna asa un sir de mase de la anu 1989 incoace si toti tac.

  7. Mihai zice:

    Bravo, sunt tare impresionat de cei „desteptii” Moldoveni care cred ca urland si dormind in piata vor schimba ceva, prosti suntem si prosti vom muri 🙂

  8. Denis zice:

    Ce sa zic, si pro si contra. Sunt si eu sceptic fata detot ce se intimpla acum si undeva ii respect pe cei care au iesit in PMAN. Pina al urma, chiar daca esti constient ca vin alti rechini la putere, cum poti fi sigur ca si aia sunt la fel de ipocriti? Oare exista clase politice care sa fure si ce a a mai ramas? Abeam impresia ca dupa Voronin nu mai ai ce fura si se pare ca am gresit. Dar acum? (Eu oricum nu votez pe nimeni, nici nu am votat. Iar acum in „centru” stau oamenii convinsi in ai lor PL si PLDM, ar fi firesc ca cei care i-au urcat acolo, tot ei sa ii dea jos). Pace. Sper sa ne traim viata cat a mai ramas, ca privind euronews inteleg ca nu mai avem mult defapt.

    • am un prieten care a racit foarte tare dormind in corturi langa patria pentru rosca, tot a facut multe. i-a luat cateva mii sa se puna pe picioare. deci se poate.

  9. Stejărel zice:

    Tot e un folos din protestul acesta – a mai trezit moldovenii din beția inconștienței. Dacă nu-și vor permite să ațipească din nou, protestul a reușit.

  10. Valeriu zice:

    Sunt de acord cu câteva afirmații în rest consider că prea grăbești evenimentele. La sigur sunt oameni cu scaun la cap și duminică vom vedea o listă cu oameni demni de a conduce țara. Cum în pula mea vrei să nu fie moșnegi acum dacă tinerii sunt pohuiști ori sunt amenințați cu exmatricularea? Răbdare

  11. Gheorghe zice:

    Cum îmi spunea recent un prieten „Pentru a schimba mentalitatea moldovenilor trebuie să fie deportați toți și aduși alții”. O glumă desigur, dar cu un adevăr crud, mai cu seamă când te gândești la clasa politică.
    Protestele pot schimba lucrurile, dar numai într-o țară civilizată, nu în Moldova.
    Alegirile anticipate la fel, poate vor schimba procentele între partide. Dar mai departe? Aceleași perspective?
    Presupun că schimbările reale vor începe doar atunci când oameni serioși (deputați, șefi de instituții, consilieri, judecători) vor ajunge la pușcărie (care au încalcat legislația desigur). Dar iarăși, asta nu o să fie curând, nu în Moldova.
    Din păcate am intrat în săracie cu mult înainte de a fi pregățiți de schimbări majore.

  12. Nu vreau sa laud pe nimeni sau invers, dar din aceleași motive nu ies nici eu în Piață. Ba chiar vreau să ies, dar nu înșeleg cine-s PDA și ce vor ei?. Nu vreau să ne repetăm ca la 7 aprilie c-am schimbat niște hoți pe alți hoți.

  13. Gresite pareri, pote si nu suntem cei mai destepti, dar tre sa tindem spre asta si sa ne catam de treaba, fiecare la munca lui… .Nimeni (poate sunt si exceptii, eu nu stiu de ele) nu munceste in tara asta, toti hotarasc chestii personale in timpul lucrului si acolo folosesc bine ratiunea, dupa statistica stii ca cheltuim de trei ori mai mult de cit cistigam, da tu zici prosti.

  14. Cineva zice:

    Schimbarea trebuie s-o faci tu pentru viitorii tai copii, nu sa astepti s-o faca ei…atunci v-a fi prea tirziu. Erau mai usor de citit aceste rinduri fara cuvintele necenzurate!! Tipic „moldovan”

  15. Iulia zice:

    P.S. am citit articolele pana in martie. Pacat ca nu stiam de acest blog pana acum. Dar, a castigat un alt cititor fidel.

Lasă un răspuns

