Gheretău

Am observat că lumea promovează ghereta. Fac publicitate gratis cu # și după asta o fac pe niznai, gen eu așa să arăt partea proastă a capitalei. Capitala Gulag în care am revenit de azi, 1 septembrie.

M-am gândit la treaba asta cu gheretele și uite ce cred eu. Este un proces ireversibil, atâta timp cât Nistor o face pe grozavul la primărie și cât mâinile spală mâini cu săpunuri scumpe, orașul se va urbaniza și va crește. N-am prea văzut mulți doritori, chiar și unii din primărie, care să facă ceva concret pentru a stopa gheretizarea orașului. Am văzut cum niște tipi din pepinieră au băgat poze cu comentarii supărate, dar rețeaua e o oglindă răpănoasă a societății, oglindă prin care hidosul pare frumos, iar glumele par aroganță.

Moldovenii învață unii de la alții și repede deprind gustul unei afaceri, apoi fac tot posibilul să se distrugă între ei printr-o concurență de căcat, ca într-un final câțiva ruși evrei să dețină monopolul, iar maldavașka să revină la agricultură.

Chirtoacă a găsit cheia unui oraș european. Unicul oraș din zonă al gheretelor. Acum toți moldovenii vor începe să bage gherete care de care mai sofisticate, vor apărea dizaineri pe gherete și arhitecți de gherete și într-un final vom începe și balcoane de tip gheretă să producem, apoi localuri gherete, mici fast-food-uri moldovenești cu brânzeturi și mămăligi. Lumea va veni să vadă orașul mic, murdar, verde și gheretizat, orașul care are piață sex dezvoltată și gherete de tot tipul.

Sincer sper că vor începe să producă gherete colorate. Acesta cu Klein-ul va mai instala, cică, o duzină de asemenea dulciuri-căpușe prin capitală. Decât gheretele alea sovietice și preistorice, mai bine niște gherete cu wi-fi și aer condiționat și alte năzbâtii europene.

Chișinăul are farmecul unui oraș-insulă în inima Siberiei, un oraș leninist cu pretenție postmodernistă. Îmi amintește de un sat în care primarul e certat cu popa, nu mai înțelegi ce și cum se face și de ce.

Orașul-Gheretă. Îmi place cum sună. Stall-City. Gheretău.

În Moldova dacă un nene face o afacere și o înregistrează și afacerea are măcar un gram de succes păi peste noapte mai apar încă câteva zeci de concurenți. Noi ne ținem numai pe curiozitatea cetățeanului care cumpără tot ce lucește, ce-i nou și ce-i prost, pentru că așa suntem noi, lucioși, noi și proști. Suntem niște gherete cu toții.

Pace ție cetățean al gheretei. Pace ție consumator.

Aștept gherete colorate.

Standard

Lasă un răspuns

