aroganță legată cu ață

Ce înseamnă aroganță? Cum definiți voi acest termen?

Dacă v-aș spune că mulți din bloggerii care-s în topuri și se consideră foarte influenți rar ridică mai mult de 30 share-uri la articolele lor, iar Parazitul Proletar are peste 15 articole care au ridicat peste 200 distribuiri, iar cam 40% din toate articolele de pe blog au peste 100 distribuiri, veți spune că sunt arogant în afirmații? Dacă v-aș spune că la ora actuală sunt omul din Basarabia care scrie cel mai des și abordează aproape toate metodele și stilurile posibile, veți spune că mă laud, nu? Mai mult chiar, am văzut bloggeri foarte populari care n-au nici măcar 10 distribuiri, pare amuzant, dar așa e.

Dacă v-aș spune că în 10-20 ani copii vor învăța textele mele la școală, le vor recita la cenacluri și vor face analiza poeziilor mele, iar Baladele Bolnave vor deveni nume de brand și-și vor tapa designer-ii peste tot inscripția asta, profanându-mi versurile, ce veți spune, sunt arogant? Iar dacă vă mai spun că albumele semnate de Micul Psih vor educa generații de rapperi, tineri care îmi vor parafraza metaforele și-mi vor copia flow-ul (pe care unii zic că nu-l am) ce-mi veți scrie în comentarii? Veți spune că-s un nebun arogant și că-mi ies din minți, mi s-a ridicat vedetismul după ce o colegă a făcut un film portret, cu o duzină de gafe, despre mine, nu? Asta în mai puțin de 10 ani.

Dacă v-aș spune că mă pricep atât de bine în tehnicile actoricești și că le-am probat, mai ales pe cele teatrale, pe toate pe propria piele, veți spune că n-am cum, că n-am de unde și că nu m-ați văzut pe scenă de o viață, iar dacă vă mai spun că pot concura liber și lejer cu orice om de teatru din lume din generația mea, poate chiar până-n 45 ani, veți spune că-s un căcăcios lăudăros, nu? Dacă vă mai spun că la ora actuală dacă s-ar face film în Moldova aș fi în stare să interpretez aproape orice rol, pe o paletă de care nu dispune nici un actor din generația mea (până-n 35 chiar), ce mi-ați spune la asta? Fut capul, nu? Sună arogant? Sigur că veți pomeni cele câteva scurtmetraje și unele eșecuri și veți găsi suficient gafe ca să nu dați dreptate acestei afirmații. Sună arogant, așa-i?

Unde e aroganță și unde-i simpla înțelegere a valorii unui om? Cine-i hotărăște valoarea și de ce?

Știți care-i partea cea mai nostimă?

Vă uitați la mine în hainele mele second-hand, citiți status-urile mele cu înjurături (unele vă ating, altele trec la spam), mă vedeți prin emisiuni unde, aparent, nu spun nimic nou și captivant, ascultați piesele mele pe care nu le prea înțelegeți, pentru că n-au o structură clară, nu par consistente, parcă ar fi doar niște jocuri de cuvinte și metafore adunate la kg, mă vedeți pe la petreceri cu pupilele dilatate și vă gândiți că-s drogat, sau mă vedeți vorbind cu vro tipă și credeți că poetul îi recită doar ca s-o fută, iar ea nu-i va da din prima și va fi mândră, citiți aceste articolele și adormiți cu gândul că: Sărăntocul acesta născut într-o familie de țărani e doar un arogant și un epigon care nu face decât să se bage în seamă, tot ce face e pentru atenție și, de fapt, în spatele acestei măști, e un om plin de complexe (asta o înțelegeți din înjurături), un om care-și ascunde frustrările în dosul a ceea ce crede, numai el, artă veritabilă, așa e, nu? Unii din voi mă compară cu alte personaje cunoscute pe facebook și-și spun: E bun, dar Iliușa, Jăka, Moldo-Americanul, sau oricare român cu care mă puteți compara (moldoveanul în genere crede orice căcat care vine din România net superior nouă, adică basarabenilor, de aia și nu creștem ca națiune, că noi apreciem străinul mai mult decât conaționalul, dar fie, nu-i despre asta azi), etc, unii chiar mă compară cu ruși și-și spun că sunt ok, dar dacă totul se vede prin comparație, atunci eu mai am de mâncat mămăligă și căcat încă mulți ani!

Eu v-aș spune că asta cu comparația e un căcat care l-ați deprins de prin proverbe pe care nu le înțelegeți pentru că nu folosiți capul atunci când auziți replici care vi se par clasice deja, dar voi suna arogant, așa e, nu?

Deci știți care-i partea cea mai nostimă?

E că ceea ce v-am scris mai sus e adevărul.

Dar nu-l veți înțelege pentru că sunteți prea aroganți.

Pace.

Standard

Un gând despre „aroganță legată cu ață

Lasă un răspuns

