g.b.d #geniu

(fragment)

Plouă și tu știi de ce. Părul crește. O să am barbă și plete, dar nu voi fi niciodată altcineva. Mă port pe mine peste tot. Îmi descrește încrederea în ceea ce s-ar fi putut întâmpla dacă n-ar fi fost *dacă* între noi.

Zebra  e colorată, la fel e și afroamericanul. Alb-negru sau negru-alb? Câte dungi are? Genul de polemici după care te ascunzi când te întreabă : cum îți mai merge? Îmi merge bine. Sunt întreg și n-am cazier juridic. Stau la cald și mănânc bine, rar și bine. Am cu cine vorbi, deși acum pot răbda doar voci de femei, bărbații mă consumă îngrozitor, cu bărbații trebuie să vorbesc despre ceva, cu femeile nu spun nimic, doar aer între sunete și gânduri perverse care nu se vor înfăptui niciodată. Am început să scriu diferite gânduri care-mi vor ruina blogul, dar vreau să-mi alint sufletul cu gânduri pozitive, de morți numai de bine, vorba aia.

Trebuie să revin la scenarii, aș putea face bani pe scenarii, unii zic că am talent înnăscut, pot scrie simplu și mult, pot crea situații și conflicte, am o imaginație atât de adâncă, încât ai putea sonda acolo cu lunile și n-ai mai da de capăt. Deși specialiștii în ale imaginației și scrisului, mi-au zis pe la cenacluri, că sunt un intrus vulgar care-și promovează baliga atât de insistent încât devine credibil. Lumea s-a speriat de cuvintele pe care le-am zis la o emisiune, fiind provocat de prezentatoare, am afirmat că sunt un geniu și scepticii au pocnit din degete, iar ticurile lor nervoase s-au amplificat mutilându-se într-o comă alcoolică.

Cine trebuie să hotărască asta și ce, în definitiv, înseamnă geniu? Colega mea de la servici a zis că totul se vede prin comparație (are dreptate) și într-o discuție simplă am înțeles că ea îl consideră pe Gicu Cimbir un textier genial, iar Micul Psih un soi de pramatie rebelă. Alții spun că trebuie să mori ca să devii geniu, un fel de: sposibo dedu za pobedu! Că geniu e ca un titlu pe care-l iei post-mortem.

Mă cac pe opiniile lor. Oamenii mici vor, visează, ca toată lumea să fie măruntă, așa pot ei înțelege lumea mai bine, ei nu-și pot imagina cum un om, care are picioare și mâini și cap exact ca ale lui, poate, are tupeul, să se compare cu fotografiile din manualele pe care le urăște și cu mutrele de pe posterele care au ajuns de pe pereții odăii, acum acoperiți cu tapete în dungi, la wc. Oamenii mici vor bani, să cumpere sufletele vecinilor, să poarte invidia ca un hoit legat de picior, pentru ei totul începe de la bani și se termină cu bani, ei vor călca în picioare omul care nu-și stabilește euro ca prioritate. Toți trebuie să fim materialiști, asta ne educă ism-urile. Dacă cineva vede altfel trebuie nimicit, ca un parazit. Geniul este un parazit, zdrobiți-i capul în menghină, să moară în dureri cumplite, să-și verse sângele păcătos, să-și taie limba și să-și uite ochii. Moarte diferitului.

Sunt lucruri, care pot fi neadevărate, dar te țin la suprafață, dacă crezi în ele. Omul trebuie să creadă în ceva. Folosesc des cuvântul *trebuie*. Îl voi mai folosi.

– Cea mai înaltă treaptă de înzestrare spirituală a omului, caracterizată printr-o activitate creatoare ale cărei rezultate au o mare însemnătate; persoană care are o asemenea înzestrare.

-Talent, dispoziție naturală, capacitate de creație excepțională, rezultat al dezvoltării maxime a facultăților umane; persoană care are asemenea calități

Asta spune Dex-ul despre genii, dar știe el oare ce simt eu când nui nimeni în casă și robinetul picură, iar mirosul frigiderului stricat îmi răzbate până-n plămâni, deja put pe dinăuntru. Ce știe el despre status-urile mele și oare cât adevăr e în ceea ce spun și câte se spun de ochii lumii? Toți cred că mă jălui, naivitatea mea văzută prin ochi străini. Straniu. Nimeni nu vede și nu va vedea lucrurile așa cum le văd eu, pentru că nimeni nu-și poate îmbrăca ochii mei, nu s-au inventat așa aplicații. Râdeți de mine. Râd de voi. Hai să râdem împreună, așa vom trăi mai mult.

(fragment)

șalom.

Standard

Lasă un răspuns

