f.f.s *DEBUT* 2 zi

nu vreau să par rău, dar se pare că aveam dreptate. am depăşit faza cu vorbirea ş’am intrat în altele, imaginea, montajul şi culorile. ai noştri nu pot face tot ok, chiar dacă vor. deci am să mai trec repede câteva filme în registru, dar anticipând, să nu pierdeţi vremea pe lectură, vă spun că dacă astea sunt filme de licenţă după 4 ani de studii atunci nu voi accepta să intru în uniune nici dacă mă plătesc. aceşti tineri colegi repetă soarta profilor, intră în uniune cu nişte filme de căcat, mulţi din ei nu vor mai face alte filme niciodată, dar unii vor ajunge pedagogi, aici e drama cinematografiei şi încep să mă împac cu gândul că nu prea am cu cine mă întrece aici, nu că mă laud, dar chiar dă’l în pulă de aşa ceva.

n’am stat la toate filmele pentru că mă enervase ăştea de la odeon aşa de tare că nu mai puteam să respir, am avut o criză de nervi, n’au suportat ai mei a doua zi. încălzirea lor şi uşile deschise şi suka de condiţionere care dau vând rece în toiul iernii şi e un frig în cinematograful ăla că m’a luat şi m’au durut ochii şi capul până azi. cum suka să dai tu vânt rece când şi aşa e ger acolo şi să mai zici că dai căldură? deconectează’le şi gata, dacă nu ştii cum să lucrezi cu ele. bun, hai să trecem peste.

1. Sunt ţigani mai fericiţi de Sergiu Sili.

un film despre o familie de ţigani din străşeni care abia de mai leagă un capăt cu altul, dar trăiesc oamneii destul de bine şi fără grijile cotidiene cu care ne încărcăm noi agenda. e un film documentar destul de isteţ şi acolo a fost o tipă, eroina principală, care a avut cel mai bun monolog în română de la o doamnă pe care l’am auzit eu, nu cred că avem o actriţă care să poată juca aşa ceva şi nici nu cred că vom avea degrabă. atâta durere şi umor într’un monolog de câteva minute, atât de viu şi atât de dinamic, cu voie bună şi o poveste sfâşietoare dintre o ţigancă şi un moldovean unde moldoveanul apare într’o lumină proastă, este un beţiv curvar şi rău de lucru.

2. 2.3, 1-5 de Victor Găluşcă

filmul m’a depăşit. am observat că toţi copii o rup pe finale deschise, e un nou trend printre oamenii de film din ţară, să facă filme cu final deschis, dar dacă’i întrebi de ce?, te asigur că nu ştiu nici ei, pur şi simplu era un scenariu prost şi trebuia cumva terminat. aici, ca şi în toate celelalte filme, e un final neclar. vorbesc bine şi fumează prin vodnâi, asta’i frumos, mai apare şi o fată frumoasă cu sâni din ăia buni, dar despre ce’i filmul n’am înţeles, dacă cineva ştie, să bage un comentariu. despre bani şi oameni, că asta zic iehoviştii la început, poate are treabă cu versetul cifrele căruia apar în titlu, dar asta’i prea smart pentru mine. mie îmi plac filmele cu final deschis, e o tehnică asta, însă trebuie să poţi poseda tehnica şi trebuie să ai un conflict bine structurat dacă vrei să duci la un final după care cei din sală să’şi scarpine ceafa şi să zică WOW. altfel e aiurea tot. filmul este despre un tip de la academie care cere un pistol de la un coleg diler de iarbă, cam asta am înţeles eu, ei şi? ok, şi? …

3. Maidanezii de Grigore Olednic.

metafora bună şi nişte momente furate de prin filmele colegilor de peste prut. doi tineri care încleie afişe se cunosc şi rămân împreună. trasă o linie dintre ei şi maidanezii, de fapt asta sunt ei, doi câini care şi’au găsit stăpânul. e ok. are un pic de viaţă, dar n’are conflict, n’are desfăşurare, are o relaţie achipuită dintre doi tineri, unul (Babiac preferatul meu) muşcat de un câine şi alta un pic obijduită şi cam atât. şi sunetul cam …

4. Bunelul de Dumitru Tcaci.

încă un documentar despre un moş care la 70 încă păşeşte des şi iubeşte viaţa. filmat şi montat şi culorile sunt la fel de proaste ca şi în celelalte filme aşa că nici nu ştiu de ce să mă leg. bravo moşului şi pace în suflet lui. filmul e cam despre nimic, ca toate documentarele din festival. adică au nişte personaje, a fost doamna Domnica, femeia cu handicap, şi ţiganca cerşetoare, dar ce vor ei să spună şi de ce anume aceste personaje şi ce înseamnă asta, tot nu prea am înţeles eu. adică am înţeles că oamenii cu dificultăţi iubesc viaţa ca pe un dar şi că ţiganii o duc bine şi la rău, am înţeles că moşul nu vrea să moară şi că pe vremuri era mai bine şi mai multe nunţi, dar să faci din asta film de licenţă, îmi pare foarte rău fraţilor. 2014, centrul europei şi aşa materiale, hai dă’l pulii de orizont cinematografic.

5. Am văzut şi eu Parisul … Cătălin Virschii

un fel de documentar interviu cu o tipă bolnavă. o chestie jalnică, să’mi fie iertat cinismul şi să fie sănătoasă fata, dar film de licenţă eu asta nu pot numi. să mă bată Dumnezeu, dar astea nu’s filme de licenţă, dacă Druck a acceptat asta cu Prodan, atunci să uităm de filmul calitativ basarabean şi să ne spălăm pe mâini chiar azi. tipa e bolnavă, iertat să fiu, acum ce facem cu asta? un fel de monospectacol prost cu o tipă care plânge 15 minute din 18. fraţilor hai să fim serioşi. cum pula vrem film dacă nu gândim?

6. Ba Liduţa, Ba Veruţa de Teodor Covrig.

cu tot respectul pentru Teodor, care’i un tip de treabă, dar dacă eram eu şef de catedră el era exmatriculat şi nu luat în uniune. atâtea gafe într’un film de licenţă este inadmisibil, este o crimă. operatorul se reflectă, actorii nu se privesc, culorile şi scenografia de film TV de la M1 de acum 50 de ani, deşi alea cu Urschi erau fenomenale, alea cu Bechet erau geniale, poate are şanse la M1, deşi, zic iar cu tot respectul, nici la M1 nu l’aş angaja. nu se poate. am rămas la film pentru Voloc, dar băi băieţi unde se uită profii voştri? 4 ani, 4 suka ani! asta’i penal. actorii au tras ei partea lor, bravo Mariana şi Voloc şi Druck, dar restul e catastrofal.

7. 20x20x40 de Sergiu Pădurean
8. Errata de Olga Guţu
9. Rapsodii Săpânţa de Max Ciorbă

restul le’am sărit pentru că am părăsit sala. sper că erau mai bune, deşi tare mă îndoiesc. poate Max să fi scos ceva bun pentru că în barba aia de ovreu nu poate să nu se ascundă un gram de noutate. a mai rămas o zi şi un film în care apar. CUT.

nu vreau să vă supăr criticând asta, dar dacă era Festivalul Filmului Studenţesc REBUT aş fi scris texte de laudă, aşa aţi avut pretenţia de DEBUT şi Film de Licenţă. sunt o lichea şi n’am viitor în filmele voastre, sunt un invidios, aşa să credeţi =)

pace.

Standard

Lasă un răspuns

