drumul vinului #1. crescendo/mimi

prima zi e gata. treaz și întreg m-am întors acasă. vă dau primul text din colecția de texte. un fel de jurnal de călătorie, fiindcă sunt cel mai primitiv din lista de participanți și n-am nici o ustensilă cu care să mă laud și să fac tone de fotografii, textele mele vor veni pe blog și vor fi scurte și la temă, dacă pot spune așa, oricum mă veți vedea des prin poze. bun, să înceapă distracția.

1. prima vinărie la care am fost e la Nisporeni și are strânsă legătură cu Școala Profesională de acolo, care-i a doua după cea din Lozova, unde se pregătesc specialiști în domeniu viticultor. diferența e că la Nisporeni băieții mai pot face și practică la vinăria responsabilă de brand-ul *Crescendo*, o vinărie condusă cu mult suflet și minte de Ion Luca, managerul și unul din profesorii viitorilor specialiști. vinăria e vecina școlii, când zic vecină tocmai la asta mă refer, ei chiar împart același WC.

e o vinărie mică, care produce cam 15-20 de mii de sticle pe an, iar echiparea a fost finanțată în parte de Cooperarea Austriacă pentru Dezvoltare. am gustat acolo 4 tipuri de vin, dintre care și unul premiat la București cu aur, iar restul destul de bine primite peste tot unde ajung, chiar și pe rafturile partenerilor, fie din Chișinău, fie din Berlin.  vinurile cu etichetă neagră sunt maturate în baric, cele cu etichetă albă în inox, asta dacă dați de brand-ul *Crescendo* pe rafturi. deci diferența e între metalul oxigenat și lemnul de stejar.

nu pot să vă zic prea multe, dar mi s-au părut prea crude pentru mine, amare și metalice, cu gusturi apăsate, care-ți frig limba și te lasă cu o senzație de pișcat pe marginile limbii, sunt tari și au specificul lor, e incontestabil diferit de ceea ce-am băut eu cumpărat de prin magazine cu 55 lei maxim, de aia nu prea pot compara, (până sâmbătă voi fi maestru de ceremonii), acum încerc să fiu sincer în limita bunului simț.

vinurile Crescendo mi-au amintit de o sabie din muzeu, care n-a fost scoasă din teacă prea multă vreme și acum scârție un pic, dar asta nu înseamnă că nu taie dacă lovești cu ea. dacă vreți să încercați și să vedeți dacă cumva rezonează cu papilele gustative și dacă vreți să încercați un vin tânăr, dar apreciat, vă recomand să intrați pe la Carpe Diem, e un magazin de vin pe Columna. încă un moment fain despre Crescendo, am încercat să beau cu ochii închiși și să mă concentrez la gust, am făcut asta cu vinul rose din feteasca neagră și cu cel roșu premiat și ambele m-au dus cu gândul la filmele SF unde beau și mănâncă pe navă, cumva mă duc încolo și încă nu pot să înțeleg de ce, poate explicați voi asta, în caz că ajungeți cu el pe limbă. oricum, e o afacere în crescendo și asta dă dovadă de faptul că vinul e apreciat.

2.  a doua vinărie la care am ajuns a fost la Bulboaca. e vorba de vinăria de pe teritoriul Castelului Mimi, apropo Mimi vine de la numele ultimului guvernator basarabean Constatin A. Mimi și nicidecum de la tâmpenii hipsterești și de la pisicuțe. vă recomand din toată inima să căutați informații despre acest domn, Constantin Mimi, care a fost o personalitate notorie și păcat că n-am auzit de el la lecțiile de istorie,  de fapt noi nu prea facem istoria acestei țări și aici e buba, ne e într-un loc de istoria țării și de legendele ei, suntem un popor indiferent și de aia vom dispărea ca nație foarte curând dacă nu facem ceva cu asta, de aia povestea de la Mimi m-a bucurat de entuziasmul cu care Cristina Frolov vorbea de reformele pe care le fac ei acolo, fiindă ne-am pomenit pe un șantier în toată regula la fabrica de acolo. Cristina zice că vor avea și un muzeu unde veți putea merge să vedeți și să auziți legenda acestei vinării de la Bulboaca, care-i, credeți-mă, o legendă mai mult decât vie.

am gustat la ei 8 tipuri de vin. dintre care un tip, IceWine, care nici etichetă n-are, a fost în premieră pentru toată lumea, numai cei din familie știu de el și, vă pot spune în secret pe blog )))), că e un vin care-ți lasă gura apă, iar dacă vrei să pui mâna pe o tipă, după așa un vin o iei acasă, iar după un rose de la Mimi precis nu dormi singur noaptea ))). nu vă povestesc toată legenda și ce-am văzut prin beci, asta ar dura cât Crimă și Pedeapsă, vă zic numai de ce-am gustat acolo. au și ei premii prin București, acolo au aur și argint au la Bruxelles, (care-i Oscarul vinificatorilor), să nu ziceți că Moldova nu face vin bun. nu pot spune cât de aproape sunt vinurile lor de mine, cel puțin cel dulce a fost dulce și vinul alb mi-a plăcut pentru că-s consumator de vin alb, îmi place că-i moale și mă face să-mi iubesc femeia. Mimi a investit și continuă să investească sume considerabile în ceea ce fac, iar asta dă dovadă de faptul că oamenii chiar cred în ceea ce fac și chiar sunt mândri de asta, m-am bucurat să-i cunosc și pe Ion Luca și pe Cristina Frolov, care-s prieteni și nicidecum concurenți, iar asta-i important dragii mei. vinul trebuie să conțină dragoste, altfel e pișat de vacă și încă oțetit.

aș putea să încerc să dau note, dar nu vreau să par un ipocrit, mai ales că e prima zi și mai am de scris încă 7 texte. în weekend, când voi putea să compar, vă voi povesti finalul călătoriei și toate vinurile care mi-au trecut prin ficat și au ajuns cu bine la vezica urinară. acum doar impresii și alte fleacuri de început.

mulțumesc bucătarilor de la complexul Vatra și celor de la CEED II și Redescoperă Moldova și mergem mai departe.

pace.

Standard

2 gânduri despre „drumul vinului #1. crescendo/mimi

  1. o precizare foarte importana: Ion Luca nu este proprietarul vinariei scolii profesionale. Scoala Profesionala este o institutie de stat si nu poate fi Luca proprietarul acestei vinarii.
    Cu respect
    Ion Luca

  2. Pingback: «Crescendo»- o istorie de succes! — orheianca.eu

Lasă un răspuns

