CÂND AM REUȘIT SĂ F**EM ASTA?

m-am uitat zilele astea la un film documetar despre Ion și Doina și n-am să vă zic nimic despre film, dar a fost acolo un cadru din arhivă, e vorba de independență și PMAN și toată lumea care dansa acolo marea horă și urla unire. știți voi la ce mă refer. erau părinții noștri acolo, erau rudele noastre, era țara acolo, eram noi acolo. acum mă uit la mutrele din troleu și navetă și mă gîndesc: cînd oamenii ăștia și-au futut visele-n cur? 

aveau niște vise, niște aspirații, niște ambiții, niște dorințe, au ieșit pînă-n piață, au mers pe jos, au bătut polițiști și au luat peste bot de la frații lor în *92 și unde a dus asta? pentru ce? cînd au uitat și cînd au devenit atît de kitsch și de mici afaceriști cu femei laitalia?

ce se va întîmpla cu noi care-l înjurăm pe Putin și pe dodon și alte exemple de vietăți, oare noi ce vom spune copiilor noștri? mă uit la faza cu Ukraina și înțeleg că oamenii rămîn tot o pulă impotentă. oamenii sunt niște bucăți de carne care uită că au fost copii cîndva, au înecat copilul în vodka și apoi l-au îngropat în ziare și tv. jalnic și mai trist decît vă puteți imagina voi.

cînd am reușit să futem tot? luați-vă 5 minute și gîndiți-vă la asta, știu că aveți impresia că sunteți prea deștepți și cu voi nu se va întîmpla asta, dar vă asigur că tocmai asta se va întîmpla, și pentru asta vă întreb: azi faceți meseria la care ați visat în copilărie? știu că nu toți pot fi cosmonauți, dar totuși, cît de aproape ești de ceea ce-ai visat?

m-am uitat la un film foarte bun, pe care-l recomand tuturor, unul din cele mai bine filmate filme basarabene pe care le-am văzut eu, e vorba de *Omul merge după soare*!, e un copil în Chișinăul anilor *60 și chiar era frumos, îi înțeleg pe boșorogii care se plîng, pentru că chiar am futut tot ce era frumos în orașul și în țara asta, părinții noștri au futut tot și acum noi vom distruge ce încă n-a fost distrus, suntem generația care va pune punct, iar copii noștri deja vor roade oasele de lîngă cușcă. asta dacă nu vine o revoluție totală sau un război atomic.

de ce nu devenim mai buni? de ce devenim mai mîrșavi și mai mediocri? de ce nu începem să înțelegem și să învățăm din cele două războaie și din toată istoria asta universală? atîtea cărți și atîtea filme și chiar îmi pare rău, sincer, îmi pare rău că nu ținem cont de istoria și memoria colectivă, suntem egoiști egocentrici și niște surogate care visează să-și omoare copii cît mai repede. am ucis copilul în noi și ne grăbim să ucidem și copilul de alături. de ce? pentru numele cui vă are, de ce?

mă uit la toți inșii care adoră odnoklasniki și mă gîndesc: dacă le tai capacul și te bagi în capul lor, au același creier ca la mine? parcă da, dar undeva ceva s-a spart și s-a stins lumina, vorba aia.  de la liberi și democrați la mediocri și parșivi.

ajungem toți să spnem același lucru: am avut tot și cu ce am rămas! dar cine, în pizda măsîi de moldovan borît ce ești, cine, să-mi bag dodonul în gîturile parlamentarilor și barosanilor de pe scena aia, cine-i vinovat? cine-i vinovat că dracul de Smirnov o fost căcat în pantaloni în fața lui Snegur și grăsanul ăla la plimbat prin Cricova în loc să-i fută un patron în cap, cine? eu? eu aveam 5 ani și mă căcam din copac încă, cine mi-a futut țara mamă, tată, domnule profesor, cine? se zice că bîrna din ochiu vecinului și nu căuta vinovatul, dar eu mă cac pe proverbele voastre cu care v-au setat profesorii, eu vă întreb ceva prea serios ca să mai conteze meritul vostru și medaliile voastre, eu vă întreb în numele copiilor mei nenăscuți, eu vă întreb de ce sunteți atît de moldoveni și atît de vite și de brute fără carte și fără minte și cu vise vamale și euroasiatice, eu vă întreb pentru că mă doare și pentru că voi sunteți orbi, băga-mi-aș picioarele-n găurile alea două.

arată-l cu degetul. porfesori, educatori, medici, scriitori, ingineri, muzicieni, cineaști, într-un cuvînt intelectuali, pe voi vă mai întreb odată, cine? se zice că botanica e cartier rus și totuși de acolo se trag aproape toți prietenii mei vorbitori de română și tipi(e) destul de școliți, iar despre ciocana se vorbea de bine și de acolo se trag aproape toți huliganii și mîrlanii, straniu, nu? nu mai înțeleg nimic, poate voi înțelegeți, poate voi aveți un răspuns, eu l-am pierdut pe al meu între timp. eu nu ma știu. am vrut să fac un video, dar n-am camera, m-a lăsat biata de ea. am vrut să-l trimit în pulă de insul ăla polublatnoi care îndeamnă la arme în găgăuzia, de unde pizda măsîi se iau așa indivizi și de ce am tolerat atîta? cine-s toți rușii ăștea care mă conduc și unde-s toți care au dansat hora?

am spus și mai repet, vom rămîne doar cu chișinăul și asta fără tancurile lui Putin. cînd vom crește mari ce vom povesti copiilor noștri? cum am avut un colț de rai și l-am futut în poker? nu, noi asta nu vom spune pentru că noi ne-am năpscut deja vînduți unui nene pe care nu-l știm, dar spunem că ne dăm seama. noi nu mai suntem noi. noi suntem ei. noi suntem gata. pace dacă se mai poate.

 

 

Standard

Lasă un răspuns

