Micul Psih. –– 21. interviu cu Ronin.

–- din articolul precedent.

azi am citit un interviu cu Ronin Terente. vi-l las și vouă. e unul din cele mai bune interviuri pe care le are. e făcut de parazitul proletar.

de ce Ronin?

pentru că mi-am păstrat armele, însă nu și stăpînul. sunt pe cont propriu.  cîndva era o rușine să fii ronin, azi este o mîndrie. azi, cînd toți aparțin cuiva, cînd toți își vînd libertatea pentru bani mărunți, e o adevărată onoare să fii ronin. m-am numit așa pentru că nu aparțin nimănui, nu fac parte din partide și cluburi în care nu cred, nu fac parte decît din asociația tinerilor cineaști, în rest nu pot spune că cineva îmi poate forța libertatea. nu sunt cîinele nimănui și nimeni nu-i cîinele meu. cam asta.

de ce Terente?

e numele meu. e un nume vechi și cu istorie. e un nume care mă reprezintă mai mult decît Sergiu.

de ce Balade Bolnave?

pentru că sunt un tip retras și destul de nihilist și pentru că nu prea pot spune că sunt foarte sociabil. sunt un mizantrop cu accese de filantropie, dar, fiind fecioară, sunt foarte sensibil și mă sapă prea multe chestii, de aia mi-am creat o gaură în suflet unde ascund, ca într-o scorbură, textele care-mi trec prin cap. balade pentru că renasc ceva din naivitatea și sinceritatea folclorului, bolnave pentru că sunt și eu instabil ca și sănătatea mea.

de ce blogging?

n-am făcut jurnalism și nici filologie. n-aș spune că pot scri bine, am tot felul de gînduri interesante și de aia mi-am creat niște bloguri. mai ales că e gratis și știi cum merge tot ce-i gratis la copii? o să scriu pînă o să descopăr ceva mai interactiv.

de ce nu te mai văd în teatru?

am refuzat să scriu o perioadă despre teatru și să fac teatru, deși sunt oameni care ar vrea să mă vadă, pentru că n-am avut acel feedback pe care-l merit. nu vreau să mă laud, dar se pare că asta fac, însă eu îmi cunosc meseria destul de bine, așa că am refuzat să mai fac asta gratis.  consider că teatrul l-au distrus oamenii de teatru așa că nu vreau să fiu printre cei care-l distrug perntru că prea mult îl iubesc. faza cu : fac asta din plăcere sau artă de dragul artei!, e valabilă pentru începători și pentru visători, eu n-am pretenția de a schimba lumea, eu vreau să fiu apreciat pentru ceea ce dau, așa am ajuns să nu mai vreau să mă expun doar pentru a fi bîrfit de niște conaționali lipsiți de talentul actoricesc. la fel nu cred în faza cu: 99% muncă și 1% talent. eu cred în Dumnezeu și în faptul că talentul e ceva înăscut, sau îl ai sau nu, dacă nu-l ai atunci te scremi aiurea. în moldova prea mulți se screm de aia miroase așa urît în artă.  posibil am să revin cînd o să fie o propunere pe care să n-o pot refuza.

de ce nu te văd în filme?

pentru că nu-s regizori în țară. dacă erau regizori era și actorie. eu sunt actor deși pot face și regie.  am o ideie de colaborare cu Asociația Tinerilor Cineaști în care am intrat. pe urmă am o propunere pentru luna iulie, un rol într-un scurtmetraj cu niște băieți care-mi plac. vezi că eu sunt bun cu cei care-mi plac și rău cu cei care mă plictisesc. sunt genul de actori de la care cu cît mai mult ceri cu atît mai bine fac, dar trebuie să știi ce să ceri, absolvenții de la AMTAP de regulă n-au cea mai vagă ideie ce să ceară pentru că nimeni nu i-a învățat asta. voi fi văzut în filme cu siguranță, foarte curînd.

cine-i Melissa?

e pisica mea. îmi plac animalele mai mult decît oamenii, cu animalele poți fi sincer și asta nu-i supără deloc, cu oamenii nu merită să fii sincer. e pisica pe care a adus-o fosta mea iubită, ea a plecat, pisica a rămas. o iubesc și degrabă voi fi bunel. cred că nu mint cînd spun : o iubesc pe Melissa.

cum e cu fetele?

știi, m-am gîndit la faza asta. e greu, dar necesar. îmi plac femeile. îmi place siguranța lor și mofturile uneori patetice, îmi plac sînii și vocile lor, îmi place aroganța și felul în care amplifică toate problemele. am avut noroc de femei frumoase și dorite, am avut marele noroc să fiu iubit și oricine îți poate spune că nu-i mai mare fericire decît să iubești și să fii iubit. n-a fost întodeauna reciproc, dar spre asta mergem.

ce le face să te iubească?

nu știu. probabil impercecțiunea. nu sunt cel mai frumos și cel mai bun armăsar, nu fac sex cîte 12 ore și nu cheltui sute în restaurante. nu sunt foarte serios, deși sunt responsabil. sunt un pic carismatic și am umor, asta da, în rest n-am prea multe chestii cu care să mă laud, nu-s genul de băieți dulci și cu miros de vanilie. întreabă fetele cu care am fost, ele știu mai bine. (rîde)

ce planuri de viitor?

primul million. pe urmă vedem. vreau să fac filme și vreau să ies din țară. iubesc moldova doar că are prea mulți moldoveni în ea. nu cred că merit să mor în Moldova, de aia voi pleca să fac artă (așa cum o văd eu) undeva unde ea va fi consumată și achitată.

iubești acum?

în fiecare zi iubesc ceva. dacă n-am nimic mă iubesc pe mine, eu pe mine mă port alături întodeauna.

muzică? cînd vin la un concert? ce e cu no shagga?

e încă vie. vreau să cînt, doar că-i cam complicat să adun băieții. sunt invitat des pe la recitaluri, dar mai rar cu no shagga, pentru că fiecare are alte priorități. nu mă supăr, pentru că muzica nu ne hrănește deloc. mai ales că noi nu suntem genul de băiețași pe care să-i invite la TV și să-i pupe-n cur fetele la concerte. noi facem muzică pentru creier nu pentru funduri și palme ridicate-n sus. aici asta nu prinde, așa că așteptăm. o să fac muzică pînă mor, așa că dacă urmărești viața și activitatea mea sigur ajungi la un concert. mai e și labbatrissta, sub numele ăsta o să scot un proiect de rap care o să spargă temeliile hip-hop-ului autohton. acum se pregătește, am texte și pretexte. mai am și un proiect cu un chitarist ceh, un fel de funk și rapnroll. degrabă.

ce părere ai despre filmele apărute acum în țară și semnate de moldoveni? suntem bogați în premiere.

în premiere și în premii. bine că sunt. sunt cam cu 20 ani întîrziere, dar dacă atîta pot regizorii, atîta pot actorii și atîta operatorii, atunci cine sunt eu să critic? las să facă, poate mă invită și pe mine cineva vreodată să joc. (rîde)

ai și un premiu?

da. cel mai bun actor de scurtmetraje din țară la Toamna de Aur. au fost multe bîrfe și zvonuri, dar asta e, artiștii sunt niște curve penale.  eu tot uneori, deși încerc să fiu sincer și asta mă omoară. am luat premiu pentru că am apărut în vro 6 filme acolo, n-aveau din ce alege . (rîde)  dar am luat pentru Speranța, un film imprevizat cu Ion Usatyi cu care mai am colaborări și sper să mai am, e un tip pe care-l respect și accept orice proiect cu care vine.

cărți?

nu vreau să vorbesc despre asta. am o boală cu toți cititorii de fast-food. deja e prea obositor să vorbești de cărți, cărțile trebuie citite. eu citesc, dacă vrei citește și tu.

mulțumesc.

bun. pace.

mi-a făcut ziua. e simplu și laconic acest tip. îmi place. am citit și apoi mi-am făcut un ceai și am lăsat să cînte ceva de no shagga. vreau să mă văd cu ea. o sun.

(va urma)

Standard

Lasă un răspuns

