Micul Psih. capitolul 8.

 

––––-continuarea capitolului precedent.

timpul nu se lăsa așteptat. Maria se lăsa așteptată. Anton a plecat și mi-a lăsat vesela murdară. Anton era speriat. i-am zis că va fi bine și l-am petrecut, după care am mers să văd unde-i telefonul mobil ca să-mi sun sora să văd care-i treaba cu coletul ăla. aveam cîteva apeluri pierdute. de la un număr străin, i-am dat un bip, nu sun numerele străine, apoi mi-am sunat sora. a zis că-i la o prietenă și că e ok și vine cu un taxi degrabă. mi s-a părut c-a plîns, avea vocea de parcă a plîns și voia să ascundă asta. m-am gîndit că i-a spus individului de copil și ăla a rămas șocat ca știrile de pe unimedia. probabil e o ceartă ceva. n-am vrut să mă implic, nu-mi plac căcănarii care se țin de dat sfaturi. omul dacă are nevoie de un sfat, îl cere. i-am zis că ne vedem acasă și vorbim și i-am zis că eu sunt de partea ei, n-a înșeles de ce am zis asta, dar eu mă simțeam mai bine și asta era important. facem bine din egoism.

numai am terminat discuția și m-a sunat numarul străin. parcă eram o secretară. am răspuns. era geamănul, mă întrebă cum mă simt și cum am dormit și alte replici clișeu care plictisesc, dar am încercat să par educat și i-am răspuns la toate în egală măsură. m-a invitat la un concert. am vrut să refuz, îmi așteptam sora pentru o discuție de familie, dar m-a convins cu un argument inflamabil. era un fel de microfon liber, dar la final va cînta și LabbaTrissta, derivată din no shagga, o să fie și nebunul ăla și azi poate-i pun o bere. m-am hotărît să accept și m-am mirat că Dobermann-ul merge la așa evenimente și că așa evenimente sunt gratis, rar apare ceva gratis în capitală, am zis că-mi fac tualeta de seară și ies. ne-am înțeles să ne vedem la ecranul de lîngă biserică. bun.

am făcut un duș, m-am îmbrăcat comod, am pus ceva în burtă și m-am pregătit să ies cînd am auzit mișcare lîngă ușă și am înțeles că era sora mea. am deshis pînă să-și găsească cheia. a intrat. avea o cutie de carton nu prea mare și nici prea grea. am desfăcut repede tot și am căutat în cutia de cafea, acolo unde ascunde banii, să vedem cît avem de data asta. aveam 500 euro. e mai bun decît nimic. degrabă trebuia să ne sune pe skype să-i zicem că am luat și să ne explice cum să-i administrăm. asta era o tradiție deja.

sora mea era tristă. m-am uitat la ceas. mai aveam ceva timp. nu voia să înceapă vorba. vorbeam orice, numai nu necesarul. am luat funiile și i-am tras-o: ești gravidă?

s-a transformat într-un biscuit și a început să se scalde-n lapte, dar am scos eu adevarul din ea. după o ceartă și argumente clare a recunoscut că e gravidă și că vrea să avorteze și că va folosi banii mamei și pe urmă-i va pune la loc. m-a topit. am căzut pe scaun. am turnat un pahar de vin și am băut din sticlă. cine era tata? nu voia să spună nimic. ne-am certat ca o pereche de amanți, a început să plîngă, a zbierat, am trîntit niște uși și niște farfurii ca grecii ș-am aflat și știrea care m-a lăsat fără cuvinte: era gravidă de la proful de engleză, un tip trecut de 40 și cu doi copii subsioară. deci așa, sora mea, iubita mea surioară, e o curvă care se leagă cu bărbați căsătoriți, că dacă femeia n-ar ridica coada n-ar da bărbații la buci, ș-acum vrea să fută banii comuni pe avort și să nu-i spună mamei nimic. aș fi spus că mi-a stricat seara dacă nu era concertul ăla la care vreau să ajung.

am mers la baie să mă calmez. am cerut de la ea o țigară ș-am ieșit la balcon ambii. m-am calmat. i-am zis să nu încerce să se sinucidă, fetele în așa situații se sinucid, să aștepte că rezolvăm noi cumva, i-am zis să nu-i spună mamei nimic deocamdată și să aștepte cu avortul, să nu facă nimic, eu sunt fratele mai mare și-i ordon să mă asculte, am să inventez ceva, acum să se odihnească și să nu facă nimic. a început să plîngă și ne-am împăcat. i-am zis că merg în oraș și am chemat-o și pe ea. n-am vrut, dar m-am gîndit că mai bine să fie alături de mine, asta în caz că nu va vrea să țină cont de ce i-am spus mai devreme. într-un final a acceptat. i-am zis să se facă frumoasă și să iasă cu mine. a acceptat. m-am uitat la ceas, ne-am certat cam o oră.

s-a făcut frumoasă. chiar era o fată frumoasă. am sărutat-o. a meritat. am ieșit.

(va urma)

Standard

Lasă un răspuns

