de ce-mi plac animalele mai mult decit oamenii.

cind eram mic si ma uitam la filme istorice plingeam cind vedeam cum mor caii. nu stiam ce-i aia actorie si efecte si ca nimeni nu moare cu adevarat, stiam doar ca animalele astea sufera si ca nu merita sa sufere pentru oameni. caii n-aveau treaba cu razboiul, caii pasteau in liniste pina au venit oamenii peste ei.

crescind si citind si uitindu-ma la televizor am inceput sa iubesc mai mult animalele si sa fiu mai indiferent fata de oameni. animalele nu stiu ce-i aia rasism, fascism, comunism, capitalism, misoginism, LGBT, religie, politica, euromaidan etc.

la inceputul verii trecute Diana (cred ca toti stiu cine-i Diana) a adus o pisica pe care a gasit-o Olea (o stiti voi) iar Ilinca (sunt sigur ca stiti cine-i Ilinca) i-a pus numele Melissa. femeile s-au dus, pisica a ramas cu mine.  din prima zi cum a intrat in casa si pina-n alaltaieri (ziua in care a disparut) a stat alaturi, a dormit cu noi, apoi a ramas sa doarma cu mine, dar in fiecare noapte din ziua in care a venit a fost alaturi de mine.

am avut noroc de mic sa fiu iubit de copii si animale. oamenii m-au iubit si m-au urit, m-au tradat si m-au injosit, m-au certat si m-au uitat, iar animalele au fost intodeauna bune cu mine.

tin minte cind aveam citiva ani, nu eram inca in 1-a, am gasit un catelus si mama m-a lasat sa-l iau acasa, i-am pus numele Jack (desi era catea) si am inceput sa-l hranesc. Jack a trait alaturi de noi 16 ani, a trecut prin toate greutatile, m-a vazut si fericit si trist, cu fete si beat, injurind si dormind afara, Jack a fost buna cu noi si a nascut alti catelusi care au ramas dupa ea. apoi, intr-o seara a plecat sa moara, cainii nu vor sa fie vazuti de stapani cand mor, am gasit-o intr-un lan de papusoi cam la 1km distanta. era rece. i-as sapat groapa si am plins cu totii. tot timpul am fost usor de emotionat, dar odata cu moartea catelei mele am simtit ca pierd un prieten, unul din cei mai buni si mai sinceri prieteni pe care i-am avut, au trecut multi ani si va asigur ca nici un prieten din citi am nu face jumatate din cit facea cateaua mea Jack. nu vreau sa-mi supar prietenii, dar daca apare ceva mai important decit tine prietenii te lasa. daca prietenul are un iubit(a) atunci fii sigur ca il vezi mai rar, cu animalele treaba asta nu merge.

cred ca este o ocara pentru un animal atunci cind il numim pe un om animal. hai sa va dau totusi niste motive mai clare de ce plac animalele mai mult.

1. oamenii ne iubesc pentru ceva. cu anii dragostea oamenilor se transforma in deprindere si rutina. animalele ne iubesc pur si simplu, ne iubesc pentru ca suntem animale un pic mai mari si fara par, ne iubesc pentru ca suntem animale stranii si inginam ceva intr-una.

2. este o minciuna ca animalele ne iubesc pentru ca le hraniti. incetati sa le hranim si ele va vor iubi pina vor muri de foame. nu hrana il face pe un animal sa va fie alaturi.

3. devotamentul. nici o fiinta nu poate fi atit de devotata ca un animal. oamenii pot sa vinda alti oameni, animalele nu stiu ce-i aia ban.

4. animalelor nu le pasa de masonerie. animalele nu cauta semne peste tot si nu-si pierd timpul pe cacaturi inutile.

5. animalul incepe sa-si copie stapanul. animalul este copia stapanului si daca un animal v-a muscat sau v-a atacat sa stiti ca problema nu-i in animal ci in stapinul lui.

6. animalele nu ne cred pe noi dumnezei. animalele ne cred prieteni. noi ne credem dumnezei pentru animale. in fiecare traieste un dicator. (ai batut animale cind erai mic sau ai chinuit pisici?)

7.  ucidem anual atitea animale ca nici nu le mai stii numarul, iar cind un animal musca sau omoara un om ii sarim cu totii in cap si incepem sa ucidem toata specia pentru a ne razbuna, suntem niste monstri, niste fiinte atit de meschine si de violente incit am fi dispusi sa ucidem toti cainii maidanezi dupa ce unul a muscat pe cineva. acuma ginditi-va la citi caini am ucis noi, oare ce-ar fi daca ei ar vrea sa se razbune?. anual oamenii omoara pentru hrana, pentru haine, din joaca, la vinatoare si pur si simplu, omoara tone de animale. tone de fiinte vii, apoi merg la biserica si il roaga pe Dumnezeu sa le mareasca salariu si sa-i ajute sa-si mai ridice un balcon.

8. doar un animal poate iubi fara sa astepte sa fie iubit inapoi.

9. animalele nu vineaza decit ca sa se hraneasca. noi vinam doar ca sa ne demonstram ca suntem cineva.

10. animalele intodeauna au vrut pace. daca copii n-ar arunca cu pietre in maidanezi, maidanezii n-ar latra la oameni.

partea a 2-a e un pic mai diferita. dragostea are diferite forme. in om traiesc toate formele, de aia sa fii om e mai interesant, dar si mai complicat, din cauza aceste-i ratiuni si constiinte cu care suntem dotati si care, se zice, vine de undeva de sus. am sa va demonstrez ca suntem niste monstri, incepind de la mine. eu sunt om ca si voi, iar oamenii sunt la fel cu totii. niste clisee.

fiecare-si poarta crucea. Karma. eu nu sunt vegetarian si la viata mea am taiat, desi in lacrimi, am taiat animale domestice (iepuri, porci si gaini) am taiat si am mincat carnea lor pentru ca asta a fost menirea lor si pentru ca ele ne-au hranit si chiar si dupa moarte au fost utile si ne-au umplut stomacurile cu dragostea lor. daca in alta viata m-as naste animal domestic m-as impaca cu ideia ca pot fi util cuiva dupa moartea mea, asta-i motivul de ce nu sunt vegetarian. iubesc animalele si nu sunt vegetarian, straniu suna, stiu.

n-am o problema cu animalele crescute pentru carne sau vinate, intodeauna a fost natural sa ne hranim si sa vinam, animelele se vineaza si noi, oamenii, tot animale suntem. am o problema cu felul in care sunt abordate aceste fiinte.

am sa va zic un lucru atit de banal incit o sa va sperie, dar pina la urma toate articolele pe blogul asta sunt banale, eu cred in faptul ca mincind carnea cuiva ii mananci si o parte din suflet, din fire, din felul lui, nu stiu daca veti intelege ideia, dar intr-o situatie limita, intr-un pustiu as fi mincat-o pe Jack, iar daca as fi fost ranit si pe moarte as face tot posibilul ca ea sa manance din mine, desi ea n-ar afce asta, acum vedeti cit de rai pot fi oamenii?

eu sunt cel mai rau dintre toti oamenii. eu reprezint rautatea, rasismul, mizantropia, misoginismul, dictatura, biserica, omenirea. daca intr-o zi vom muri cu totii sa stiti ca pamantul se va simti foarte bine fara noi, animalele se vor descurca fara noi, noi fara animale nu ne putem descurca, acum cine-i mai important in lantul asta?

eu sunt om. eu sunt ceea ce a ramas din chipul si asemanarea Lui. eu sunt un monstru.

pace.

Standard

4 gânduri despre „de ce-mi plac animalele mai mult decit oamenii.

  1. sorin zice:

    Excelent articol.Felicitari! Toti imbecilii s-au isterizat, ca o gloata primitiva , impotriva unor animale fara stapan dar cand „oamenii” au facut toate relele n-au urlat „haiducii” astia de 2 lei…

  2. Nelu zice:

    Se poate trai si fara carne,important sa stii cu ce s-o inlocuiesti.Eu cred ca n-as fi mincat-o pe Jack,preferam sa mor de foame in pustiu.

Lasă un răspuns

