Lamentari la Foosbook

am inceput sa mai merg pe la teatru. lucrez la un text si sunt curios sa vad cum lucreaza si altii. de fapt am luat o pauza din cauza unor schimbari in viata si-n ritm, dar sper sa revin cit de curind posibil inapoi la treaba. dupa un weekend mahmur ieri iar m-am cherchelit un pic, am fost la un teatru unde se toarna dupa spectacole.  curioasa treaba asta cu discutii la un pahar de ceva dupa spectacol, mi se par destul de bune, daca-s in limita bunului simt, sigur,  mai socializezi cu una alta, mai afli cite ceva nou, mai tragi o gluma, mai scuipi o birfa si, viata capata forma.

insa nu despre treburi din astea vreau sa vorbim ci despre teatru. am fost la Foosbook la niste Lamentari cu Snejana Puica. mi-a placut Snejana (ce nume!) cam peste tot unde am vazut-o. o vreme n-am prea vazut nimic cu ea si uite ca aseara am redescoperit-o. a fost o surpriza, una placuta, o surpriza de care ai parte rar in teatrele noastre.  e vorba de o piesa in care 3 femei, mama, fiica si bunica isi povestesc niste bucatele din viata, care n-au treaba una cu alta, sunt 3 femei care-si traiesc viata separat, straine una de alta, 3 femei care si-au pastrat doar acelasi ritm verbal , pe care regizoarea Luminita Ticu l-a gasit si l-a pus in gura actorului. melodicitatea si sonoritatea care erau enervante si cu o nota de disonanta la inceput au capatat forma pe la mijloc, devenind mai clara obsesia si nebunia primei femei atunci cind a intilnit mantaua sau pardesiul, am uitat ce, femeia a fost data afara de la munca dupa multi ani si a cam luat-o razna, mi-a amintit de Maia Laguta (nu ca ea ar fi obsedata de ceva). obsesia fata de haine si de materialism kitsch o are si fiica, atunci cind incepe sa-si caute bani pentru o pereche de pantaloni oribili, bani pentru care o suge fostului iubit. si in final vine bunica care inca vorbeste cu bunelul mort, bunica care-i si ea moarta. bunica m-a dat gata. daca in celelalte doua inca mai erau momente in care o regaseam pe Snejana, bunica m-a dat gata, a meritat toti banii, cred ca merita sa vezi cum face Snejana rolul asta. una din cele mai bune monodrame pe care le-am vazut, iar aseara am mai descoperit si o actrita care poate sa se transforme intr-un *cu totul altceva*. zic ca cele 5 minute de final merita toti banii.

sigur ca sunt momente pe care eu le-as fi schimbat, dar asta spun toti. pina la urma e cum a vrut regizorul. mi se parea ca spectacolul asta-i despre femei, pentru femei, lucrat de femei, dar am fost surprins placut ca nu-i numai asta. sigur ca femeile se regasesc altfel in textul polonez tradus in romana, dar barbatii pot auzi cum vad femeile niste lucruri simple (stii cum femeile amplifica toate problemele?) mai e o chestie care se simte si bucura, faptul ca actrita si regizoarea sunt prietene, asta se vede si in munca lor.  e curat si simplu. imi place cind in scena e curat, cind hainele-s curate si cind nu se ride fortat si nu se striga aiurea. s-a ris un pic, dar nu prea fortat. rochia nu mi-a prea placut pentru ca se aranja prost pe corpul Snejanei, dar aici deja-i treaba lor, poate asta au vrut sa faca, mai ales ca rochia joaca pe parcurs.

spectacolul incepe ca un concert in cabaret, o domnisoara, lumina pe ea, un microfon din ala clasic de cabaret si ea incepe sa vorbeasca. inceputul l-as revizui si l-as reface, nu-i clar de ce incepe si cui spune textul, asta se rezolva pe parcurs, dar primele 5 minute am fost pierdut, asteptam un cintec si m-am trezit cu un monolog mai lung decit ma asteptam.

cred ca fiecare merita sa vada jocul Snejanei Puica in spectacolul asta.

pace.

Standard

Lasă un răspuns

