made in china vs made in moldova

spune mai putine decit stii. arata mai putine decit poti. fa mai mult decit vrei. daca trebuie sa faci un lucru, fa-l bine. asa m-au invatat parintii.

ma refer in acest text doar la moldoveni si la ceea ce producem noi, moldovenii.

orice nu s-ar spune despre URSS, dar calitatea tehnicii si mobilierului e incontestabila. toti aveti acasa, sau la bunei, sau in garaj, un divan din ala sovietic, care are cam 20-30 de ani si inca o sa stea tot atit. intrebati orice tip care face muzica si o sa va pomeneasca macar o ustensila sovietica numai cu vorbe de lauda. daca atunci faceau tot atit de bun, dupa destramarea URSS-ului au inceput intr-o nebunie sa faca butaforie.am lucrat si eu la o fabrica de mobila, mai mare cacat n-am facut de atunci.

acasa, la parinti, am divane din alea vesnice si mobilier in mare parte sovietic. cu timpul am cumparat cite ceva „nou”. divanele noi s-au dus pe pula in 2 ani, iar divanul sovietic sta tot acolo tot asa. dulapurile sovietice inca se mai inchid dupa 30 de ani, iar astea noi se strica dupa 2 luni. cum p**** m*** cumperi si cumperi si se strica tot!  am stat in apartamente in care doar atingi ceva si se strica.  parca-s intr-un spectacol la academie unde toata mobila era butaforica si trebuia sa fiu atent in timpul spectacolului sa nu ating ceva. stau si ma intreb: pe vremuri ce era altfel? salariile mai mari? sefi mai multi? partidul?

salariile cum au fost mici la angajati, asa au si ramas mici. angajatii intodeauna vor avea salarii mici, asta-i regula. sefi intodeauna vor fi multi, fiecare moldovean care are o masa la piata l-a apucat pe Iisus de coaie. fiecare basarabean e sef pe ceva, asta-i regula. partide azi sunt mult mai multe decit atunci si, toate aceste partide vor sa manance.

vinul nostru cel mai bun? ati baut mult vin francez si italian? ce avem noi bun? castelul lui Stati?

moldovenii se lauda cu harnicia lor! voi asta serios? voi ati vazut cum se lucreaza in Asia? 120 de etaje in 15 zile, in 30 ai cheia. tot inclus. la noi se fac mansarde de unica folosinta, te muti si-ti cade-n cap vopseaua.  mai mare lehamite n-am vazut inca nicaieri in viata mea. am lucrat in diferite domenii, inclusiv in constructii, credeti-ma voi nu vreti sa stiti cum lucreaza moldovenii la constructie. unu din fratii mei e mester, n-a putut sa lucreze mai mult de o luna cu colegii alcoolici. a facut singur obiectul si a lasat meseria asta. daca o sa ajung vreodata sa-mi cumpar, sau sa-mi fac o casa aici, desi imi bag trompa in patriotismul colegilor mei, o sa-mi invit o echipe de muncitori din Germania si o sa-mi procur toata mobila din Belgia. nu-i vorba de snobism ci de intelepciune. de ce sa platesc de 10 ori cite 10 lei daca pot plati odata 1000 si scapa pe toata viata de griji, nu?

usile cad, tencuiala cade, robinetele curg, paturile se rup. care dragoste pe asa paturi? eu ma tem sa fac sex pe paturile facute de moldoveni. daca vrei un futai bun gaseste un divan sovietic.

made in china vs made in moldova, stii care-i diferenta? chinezii fac calitate pentru ei si cacat pentru lume, noi facem cacat pentru noi si pseudocalitate pentru lume.  poate-i timpul sa incepem sa ne gindim la asta. vrem in europa, dar europa are standartele ei, standarte care pentru noi sunt de domeniul SF.

buneii nostri au ridicat case care inca stau, parintii nostri au cumparat mobila care inca sta, fratii nostri au facut reparatie care a durat 2 luni. simti diferenta?

P.S: n-are cum natia asta sa fie fericita daca traieste in cutii de carton inconjurati de butaforie. la moldoveni daca nu-i butaforie e granit si metal.

Standard

Un gând despre „made in china vs made in moldova

  1. solariserj zice:

    Asta tot sede in capul lor… nu peste mult timp viata moldovanului o sa transforma in butaforie. Asta sa invata de la scoala.
    Au iPhone 5 dar intruna n-au minute… BMW X5 pe gaz.

Lasă un răspuns

