criticul a murit, trăiască criticul

citisem odată la cineva că criticul este acel individ care ar vrea ca tu să scrii,  să desenezi,  să cânți cum ar face-o el dac-ar putea.

eu sunt o fire critică, dar de fiecare dată pot să argumentez sau să apăr fiecare cuvânt pe care îl pronunț, fără să dau verdicte, pot să-mi apăr poziția chiar și cu pumnii, dacă va fi nevoie.

nu e fanatism, e doar un principiu de viață.

în sensul ăsta îmi place când cei care mă critică își pot argumenta părerile, cu toate că îmi veți spune că fiecare are dreptul să creadă ce vrea el despre cine vrea el.

și veți avea dreptate undeva.

săptămâna asta a fost una destul de grea pentru mine, și poate,  dacă aș fi avut altfel de caracter,  aș fi intrat în depresie după care probabil m-aș fi lăsat de artă.

e foarte greu să găsești un adversar pe cinste între cei care te critică, pentru că mulți din acești critici sunt doar niște frustrați și geloși pe oricine care ar răzbate.

după aproape jumătate de an, primul bărbat cu care mi-a făcut o adevărată plăcere să intru în retorică, și un tip care cel puțin a încercat să-și apere foarte amabil și iscusit opinia, a fost Anatol Grosu.

îmi plac oamenii care gândesc, pentru că dispar, ar fi bine să-i bage-n cartea roșie, sunt acei puțini oameni alături de care creierul tău funcționează.

e ușor să se înțeleagă doi oameni care gândesc, deși uneori pot rămîne pe maluri diferite.

întîi mi-au spus că scriu cu greșeli, ceea ce este adevărat, niciodată n-am negat asta.

pe urmă mi-au spus că clipurile mele sunt neserioase și montate foarte ieftin, iarăși nu neg, și totuși ele sunt făcute din suflet și fără nici un ban, iar eu niciodată n-am pretins că ele ar fi comori cinematografice, chiar aș spune că sunt gunoi cinematografic, dar tocmai asta le face interesante și chiar necesare.

mi s-a spus să mă las de poezie și să fac doar muzică, e adevărat că textele mele sunt gândite pentru muzică, dar totuși eu nu le pot separa, pentru mine ele sunt un întreg.

da,  poeziile mele nu sunt cele mai bune, multe din ele sunt foarte proaste, dar secretul meu e că eu scriu foarte mult, în jur de 70 poezii pe săptămână, și cam 300 pe lună, ceea ce înseamnă că dacă aș face o redactare în două luni, vă asigur că din vreo 700 scot 100 aproape perfecte, iar din aceste 100 scot 10 geniale.

mi s-a mai spus că mă îmbarc fără gust, probabil au dreptate, dar eu nu mă îmbarc pentru cineva, eu o fac pentru mine, în felul ăsta nu văd cum aș putea să deranjez sau să țin cont de vreo părere.

mi s-a spus că nu am voce, eu niciodată n-am afirmat că aș avea voce, pe mine mă salvează fatul că sunt carismatic.

unele din postările mele de pe facebook au deranjat, ăsta de fapt era și scopul lor, și dacă sincer, mă bucur că au deranjat.

nu poți să placi tuturor, important e să-ți placi ție.

sigur că unele lucruri le faci mai bine iar altele mai rău.

totuși în apărarea mea aș spune doar atît, la ora actuală în țară nu veți găsi pe nimeni care să facă ceea ce fac eu, adică să cânte, să joace în teatru și film, să scrie texte pentru muzică și poezii, să facă regie, să scrie scenarii, să organizeze evenimente, să filmeze, să administreze două blogguri, să supraviețuiască fără nici un ban.

și dacă cineva crede că după ce am investit atîta în acest nume pe care îl port și care într-o zi mă va purta pe mine, dacă cineva crede că mă poate supăra sau deranja sau atinge cu ceva, vreau să-l întreb: ce-i poți spune unui om care știe adevărul despre el?

cel mai mare critic pe care îl am sunt chiar Eu.

secretul este unul simplu: mie nu mi-e frică să recunosc că sunt prost, pe când aproape  toți criticii mei, nu știu de ce, se cred deștepți.

nu toți, vorbeam doar de cei care nu-și pot argumenta poziția, pentru că un om cu adevărat înțelept va ști să recunoască că nu știe ceva, pe când cel pretins deștept se va încăpățîna în prostia lui.

dacă criticați fiți siguri că vă puteți argumenta poziția, iar dacă nu, atunci nu uita că: pasărea pre limba ei piere.

textul ăsta nu trebuie privit ca o scuză sau ca un monolog în apărarea mea, eu fac ceea ce fac și ceea ce pot face cel mai bine, iar arta mea vorbește pentru mine. 

Standard

Lasă un răspuns

